Sorry, no posts matched your criteria.

Kako da otrovne strelice koje dolaze od članova porodice ne shvatamo ozbiljno

Praznično vrijeme donosi lijepe ali i tegobne trenutke. Usklađivanje slobodnog vremena sa drugim članovima porodice, kupovina poklona onima koje volimo, vlastito bjesomučno forsiranje da završimo sve obaveze prije nego što dobijemo nekoliko slobodnih dana, koje uglavnom planiramo provesti s porodicom. Većina nas voli svoju porodicu, ali budimo iskreni, ne dolazi ona na okupljanja uvijek bez kofera vlastitih komplikacija i sukoba. Različita politička uvjerenja, neslaganja, odvojeni životi, razlike u godinama, temeljne razlike u uvjerenjima…, sve navedeno može u nama i među nama izazvati tjeskobu i brige i učiniti da uistinu patimo. I kako naučiti da sve razlike, koje se naročito tokom zajednički provedenih dana ispolje, na što bezbolniji način apsorbujemo? Kako da naučimo kada je vrijeme da pokažemo svoju energiju, odnosno emociju u odnosu na ono što čujemo od drugih, a kada da je zadržimo? Stručnjakinja za ovisnost, odnose i wellness, Erica Spiegelman, savjetuje kako da reagujemo na pasivnu agresiju koju drugi ispoljavaju prema nama.

Ona napominje da pasivna agresija može doći s različitih adresa; od brata, sestre, rođaka ili bilo koga drugog, čak i majke, koliko god to nečuveno zvučalo.

Ona se može ispoljiti jer neko naprimjer vidi da živite život koji su oni željeli živjeti i sebi ostvariti. Možda ste više putovali. Bolje ste obrazovani. Više usmjereni na karijeru. Neko može biti i sretan zbog vas, ali gajiti osjećaj ogorčenosti i nesigurnosti zbog vlastitog života

„Promijenite fokus“, kaže ona i dalje pojašnjava: „Pokušajte se staviti u njihovu kožu. Zvuči jednostavno, ali je malo teže za izvesti. Postavite sebi nekoliko pitanja tipa; je li osoba ljubomorna na mene ili mi zavidi? Možda osjeća nesigurnost. Koju porodičnu ulogu ima? Jednostavno pokušajte razumjeti šta osoba osjeća i misli, pa će vam biti jasnije zašto vam je nešto rekla naprimjer tokom porodičnog ručka, odnosno ispoljila neki vid pasivne agresije“.

Foto credit:Nicole Michalou/Pexels

Ona napominje da pasivna agresija može doći s različitih adresa; od brata, sestre, rođaka ili bilo koga drugog, čak i majke, koliko god to nečuveno zvučalo.

Ona se može ispoljiti jer neko naprimjer vidi da živite život koji su oni željeli živjeti i sebi ostvariti. Možda ste više putovali. Bolje ste obrazovani. Više usmjereni na karijeru. Neko može biti i sretan zbog vas, ali gajiti osjećaj ogorčenosti i nesigurnosti zbog vlastitog života. Znajte ovaj osjećaj je njihov, a ne vaš, i zato nemojte ga sebi „tovariti“, čak i ako vam ga se gura pod nos verbalno i sa toliko energičnosti.

Nadalje, jako je važno da, kada osjetite da neko šalje otrovne strelice prema vama, ne zaključujete na prvu da je ono što govore ili kako se ponašaju nešto lično.

„Razmislite, je li to bio komentar koji su upravo dali o vama kao osobi ili je rezultat različitih uvjerenja? Ako znate puno o njihovoj prošlosti i njihovim trenutnim okolnostima u kojima su, dočekajte takve komentare sa suosjećanjem, umjesto s ljutom odbranom.

Preporučila bih i metodu koju jako često koristim, a to je – zapitajte se, za to što je upravo rečeno, je li stvarno i važno? I hoće li to utjecati na vas za pet godina? Ako ne, pustite to. Ne zamarajte se s time. Umjesto da trošite energiju, radite na opuštanju, probajte vježbe disanja prije nego se sretnete s porodicom ili prijateljima, i slobodno otiđite u drugu prostoriju i uradite nekoliko vježbi disanja, ponovo kada razgovori postanu napeti.

Emocije nisu nešto što treba potisnuti. Osjetite ih, ali nemojte dopustiti da shvatate sve stvari lično. Biti emocionalno dobro podmazan traži vrijeme, vježbu i strpljenje i zato dajte sebi vremena. Koji je bolji trenutak za to od nadolazećih praznika, kada nema sumnje da će nas neko u nekom trenutku od članova porodice ili prijatelja izbaciti iz cipela. S bilo čime.

Izvor:Poosh.com

Foto credit (naslovna): LillyCantabile/Pixabay

 

NAPIŠI KOMENTAR

16 + 19 =