Sorry, no posts matched your criteria.
Image Alt
 • MODA  • Nijedna modna marka iz grupacije Kering više neće koristiti krzno životinja u svojim kolekcijama!

Nijedna modna marka iz grupacije Kering više neće koristiti krzno životinja u svojim kolekcijama!

„Pobjeda! Kering više neće koristiti krzno u svojim kolekcijama“, navodi se na oficijelnoj stranici PETA-e, svjetske organizacije za zaštitu životinja. Ovime je okončana višegodišnja borba koju su aktivisti potpomognuti sa osvještenom i senzibiliziranom javnošću vodili sa firmom koja pod svojim okriljem ima najluksuznije modne marke. Kering je globalna luksuzna grupa koja upravlja razvojem renomiranih kuća za proizvodnju odjeće, nakita i asesoara; Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, Dodo, Qeelin, Ulysse Nardin, Girard-Perregaux, te brend naočala Kering.

„Nakon godina kampanje PETA-e (tokom koje smo radili iza kulisa, organizirali demonstracije i generirali hiljade e-poruka pristalica) i pritiska aktivista širom svijeta i posljednja dva Keringova brenda Saint Laurent i Brioni zabranili su upotrebu krzna u proizvodnji svojih kolekcija“, navode iz PETA-e.

Podsjećamo, prije gotovo dvije decenije Kering je počeo izbacivati krzno iz upotrebe, ali samo kroz jedan svoj brend – Bottega Veneta, zbog čega je PETA nastavila sa pritiskom da istu politiku u proizvodnji slijede i druge modne marke pod njegovim okriljem.

Aktivisti su toliko bili dosljedni u svojoj borbi da su koristili svaku priliku ne bi li modnim dizajnerima skrenuli pažnju kako nije uredu da životinje svakodnevno umiru samo da bi se od njihovg krzna napravila odjeća. U žaru borbe jedne prilike su (tada Guccijevog dizajnera) Toma Forda polile sokom od paradajza, uz poruku da mora biti povrće da ne bi shvatio da je krzno okrutno.

Gucci je 2017.godine pokleknuo i obznanio da će slijediti fur free politiku, te je prestao koristiti krzno klokana za proizvodnju linije za mokasine zamijenivši ga janjećom vunom. Istovremeno su prestali koristiti angoru i od početka 2018. nisu koristili nikakvo krzno životinja. Nakon njih to su učinili i Balenciaga i Alexander McQueen.

No, šta se desilo sa Tomom Fordom nakon incidenta? On je umeđuvremenu lansirao vlastiti brend, i prije godinu postao vegetarijanac. Krzno i dalje koristi u svojim kolekcijama, ali u ograničenim količinama.

“Sada sam ograničio krzno u kolekcijama. Svako pravo krzno koje se koristi dolazi od životinja uzgojenih za meso, a ne za eksploataciju njihove kože“, kaže Ford.

Tvrdi da korištenje lažnog krzna nije toliko etično kao što se čini.

Minijaturni zec u šatoru za zečeve na ispitivanju kvalitete krzna u Worcestershireu   Foto credit:Ben Birchall/PA Images/PIXSELL

U septembru aktivisti PETA-e poljevali su se lažnom krvlju tokom protesta prije početka Berlin Fashion Weeka  Foto credit: Britta Pedersen//DPA/PIXSELL

Vratimo se sada na početak priče, da bi PETA postigla cilj nije bilo dooljno samo protestirati, 2020.godine ova organizacija je postala dioničar kompanije Kering, i to nakon što je iskoristila povoljne prilike pada burze zbog COVIDA-19, te su tako kao dioničari natjerali kompaniju da se odrekne materijala životinjskog porijekla. U pomoć im je priskočila i glumica Gillian Anderson koju najbolje pamtimo po ulozi agentice Scully u seriji „X-Files“ koja je uoči godišnjeg sastanka Keringovih šefova 2021. godine, napisala u ime PETA-e pismo predsjedniku uprave Françoisu-Henriju Pinaultu, pozivajući modnog titana da donese politiku koja zabranjuje krzno.

„PETA je zadovoljna što su se svi Keringovi brandovi sada službeno pridružili popisu onih koji odbijaju koristiti životinje koje su tučene, utopljene, ubijane strujom, podvrgnute plinovima ili žive oderane u trgovinama krznom. Pobijedili smo u ovom krugu za životinje, ali još nismo završili. Jer, druge kompanije i dalje podržavaju ovu okrutnu industriju. Poduzmite mjere kako biste pozvali duo Dolce & Gabbana da prestane prodavati krzno“, apeliraju iz PETA-e.

Ubrzo nakon uvođenja promjene u politici poslovanja, oglasili su se i iz Kering grupe.

“Kada je riječ o dobrobiti životinja, naša grupa uvijek je pokazivala spremnost za poboljšanje praksi unutar vlastitog lanca opskrbe i luksuznog sektora općenito”, rekao je Pinault dodajući:

“Sada je došlo vrijeme da se napravi još jedan korak naprijed okončanjem upotrebe krzna u svim našim kolekcijama. Svijet se promijenio, zajedno s našim klijentima, i luksuz se prirodno tome mora prilagoditi.”

PETA sada osim D&G poziva da i Louis Vuitton slijedi Saint Laurenta i zabrani krzno.

“Zašto Louis Vuitton i dalje u svojim zbirkama čuva kožu izmučenih životinja?”, pitaju se u ovoj međunarodnoj organizaciji.

Da do Keringovog rivala i matične kompanije Louis Vuittona, LVMH, ovi apeli ne nailaze na plodno tlo, potvrđuju i izjave koje su dali za novinsku agenciju AFP kako krznene proizvode izrađuju “na najetičniji i najodgovorniji mogući način” te da neće koristiti krzno ugroženih vrsta.

ŠTA JE S KINOM?

To vrijedi i u Kini, kaže Pei Su, izvršni direktor i suosnivač neprofitne organizacije Azija za dobrobit životinja, koja je provela istraživanje o proizvodnji krzna u Kini, te generalnom raspoloženju kupaca o ovoj temi. Kina je važan faktor, budući da je riječ o ključnom tržištu za globalni rast mode, na kojem se neke marke brinu da se novom no fur politikom ne otuđe od kupaca.

“Svijest nije tako visoka kao na Zapadu. Ali radeći istraživanje kada smo anketirane pitali: „Znate li da je proizvodnja krzna učinila to i to”, “Biste li ponovo kupili krzno?”, više od 70 posto ih je odgovorilo da ne bi. Ovo je vrlo novi koncept promišljanja o modi za kineskog potrošača. No, s generacijom Z oni su svjesniji održivosti. Žele održive proizvode. To pokazuje kako smo se promijenili.

Za mnoge kineske modne trgovce ili robne marke održivost je vrlo nova, ali je vrlo važno da mlada generacija dizajnera ne želi koristiti krzno, već biti odgovorni, etični i ekološki prihvatljivi.

Foto credit (naslovna) Gucci

NAPIŠI KOMENTAR

two × 1 =