Sorry, no posts matched your criteria.
Image Alt
 • Naš izbor  • Nutricionistkinja Amela Ivković O’Reilly: Ono što se nalazi na vašem tanjiru govori koliko volite sebe

Nutricionistkinja Amela Ivković O’Reilly: Ono što se nalazi na vašem tanjiru govori koliko volite sebe

Nutricionisti su ti koji nas savjetuju kako da se hranimo, rijetke su, pa zato i dragocjenije prilike, kad saznajemo šta je to što oni tokom dana jednu i piju. Mi smo dobili tu priliku, jedan dan smo proveli u domu naše najpoznatije nutricionistkinje Amele Ivković O’Reilly iz Sarajeva. Njen plan ishrane nas nije iznenadio, uzimajući u obzir njenu internacionalnu reputaciju kao nutricioniste (između ostalog članica je udruženja nutricionista Irske i Velike Britanije). Usvojili smo brojne korisne savjete, naučili zašto su kokos puter i kafa sjajna kombinacija, kako napraviti zdravi kolač od jagoda, i ljetnu salatu koja izaziva apsolutno sva čula.

Prve jutarnje aktivnosti: Moj dan počinje vrlo rano, u prosjeku se budim između 5 i 5:30 sati, potom u 6 i 30 slijede treninzi. Prva stvar koju uradim nakon buđenja je hidracija tijela. Popijem toplu limunadu koju pravim od limuna i đumbira. I to radim svako jutro, vrlo religiozno su moja jutra ista. Nakon toga slijedi jutarnja kafica, volim popiti produženi espresso, u koji dodajem kokosov puter, on mi balansira hormon stresa kortizol tako da nema tog negativnog utjecaja kofeina na tijelo, a ujedno uživam u toj prvoj kafici. Potom slijedi pregled socijalnih mreža, nekih pet do deset minuta, prije nego što prošetam cuku.

Balans između privatnog i poslovnog života: Trudim se da balansiram život, posao i sreću. Moj sin Liam ima 12 godina i mnogo slobodnog vremena provodimo zajedno. Ako su to vikendi mi smo na planini, dinamika jutra je u tom slučaju drugačija, u pola osam ujutro smo već u autu, na putu prema nekoj od prelijepih bh. destinacija. Na naša putovanja vodimo našeg psa Sky-a, tako da nam je uvijek zabavno.

Način ishrane: Ono što je ljudima interesantno kod nutricionista je to šta mi jedemo i kako protiče naš dan kad je riječ o ishrani i hidraciji. Kao što sam rekla, moj dan počinje hidracijom, kaficom i tako se nastavlja tokom dana. Osim limunade i kafe s kokosom pijem kombuchu, to je specijalni napitak kojeg pijem tokom dana između obroka, vrlo je kiselkastog okusa, vrlo je osvježavajući, ponekad u njega stavim i nekoliko listova mente. (Kombucha je stari prirodni lijek, koji se dobiva fermentacijom gljive Kombuche u čaju. U Kini je koriste već punih 2200 godina, kao snažan eliksir, a zapravo – ona je čvrsta mrena, simbioza bakterija i kvasca, koji živi na površini zaslađenog čaja, a kojeg nakon fermentacije koristimo kao čajni napitak. Amela umjesto šećera koristi hurme, op.a).

Ne zaboravite da pravilna kombinacija povrća, zdravog proteina, zdravih masnoća, začina, jeste definicija koliko se volite. Da biste postali najbolja verzija vas nemojte odustati na početku. Naučno je dokazano da je potrebno 66 dana da promijenimo jednu naviku

Moji obroci: Drugačije su koncipirani. Između 12 i 14 sati imam prvi obrok. Obično se sastoji od kvalitetne forme proteina, ili je to omlet, riba, neka dobra salata, supa ili čorba. I ogromnu količinu povrća jedem, ja sam neko ko zaista forsira sve forme povrća, kuhanog ili u salatama, što više to bolje. Pauza između prvog i narednog obroka je par sati. U tom periodu volim pojesti neki zdravi kolač, poput naprimjer kolača od jagoda, kojeg sam jučer napravila. Kombinirala sam naše domaće, organski uzgojene jagode iz Hercegovine, brašno od badema i palente…, zaista je ukusan i ostavlja mogućnost da se poigrate sa začonima, ja sam stavila kardamom. Možete dodati mentu, origano…Mi Bosanci i Hercegovci jako griješimo jer ne jedemo dovoljno začinskog bilja i začina, zato neka ovo bude mala preporuka: stavite više začina u svoju hranu.

Odmor: Nakon dugog radnog dana, ono u čemu zaista uživam, gdje hranim i punim svoje baterije je čitanje neprofesionalnog štiva, volim da je to dobra beletristika, neki dobar roman, i obično se potrudim da u čitanju provedem barem 30 minuta.

 

Moj izbor za ljetni ručak: Salata od tikvica idealna je za ovaj period godine. Primijetila sam da dosta mojih klijenata ne zna da se tikvica može jesti sirova. Za salatu su osim tikvice potrebni; cherry paradajz, feta sir, za dressing himalajska so, limunov sok, maslinovo ulje, svježa menta, lješnjaci. Lješnjake ranije propržim u tavi u rerni, i njih dodajem na kraju u salatu. Jako ih volim naročito ove koji rastu na našem podneblju, jer su zdrava kombinacija i s voćem. Tako da kad jedete voće kombinirajte i orašaste plodove, daju vam zdrave masnoće i naravno proteine.

Salati u ovom slučaju daju dodatnu strukturu, pa u njoj imamo meku, glatku, hrapavu, strukturu, a naša čula vole da se izazovu različitim strukturama hrane.

Salata je nutricionistički balansirana, svim ukusima i sastojcima. Ona može zaista poslužiti kao glavni obrok, meni će sigurno, ali je možete kombinirati i kao prilog sa ribom, komadom mesa; piletinom, puretinom, burgerom od leće.

Moj savjet o ishrani: Ono što se nalazi na vašem tanjiru je refleksija vas, vaše ljubavi prema samima sebi. Volim vidjeti kad ljudi jedu šta se nalazi na tanjiru, jer tada znam tačno koliko se vole. Ne zaboravite da pravilna kombinacija povrća, zdravog proteina, zdravih masnoća, začina, jeste definicija koliko se volite. Da biste postali najbolja verzija vas nemojte odustati na početku. Naučno je dokazano da je potrebno 66 dana da promijenimo jednu naviku. Dajte sebi priliku i vremena da osvijestite loše navike i polako, malim koracima idete naprijed, jer je sve stvar progresa, a ne perfekcije. Napravite najbolje i najzdravije verzije vas.

 

 

NAPIŠI KOMENTAR

1 × three =