Sorry, no posts matched your criteria.
Image Alt
 • LIFESTYLE  • Zdravlje i wellness  • Kako pojačati hormone sreće? Lako, ne trebaju vam mišići niti stoici

Kako pojačati hormone sreće? Lako, ne trebaju vam mišići niti stoici

Sami možete pojačati svoje wellness hormone, i to jednostavnim aktivnostima poput zagrljaja ili kratke šetnje. Demonstrirat ćemo vam! Dakle, ne trebate čitati filozofska djela stoika da biste pronašli sreću. Naš mozak zaista posjeduje široku lepezu blagodati; serotonin, endorfin, dopamin, oksitocin, noradrenalin…

“Posebnost ovih hormona blagostanja, naglašava psihijatar Michel Lejoyeux, je i u tome što su nam na dohvat ruke“.

Svojim ponašanjem, načinom života i prehranom možete stimulirati vlastitu proizvodnju serotonina (hormona dobrog raspoloženja), endorfina (vrsta prirodnog morfija) i oksitocina (hormon vezanosti ili ljubavi).

Dijeta i užitak

Hrana je daleko najbolji način za postizanje nirvane. Sandra Ericson, klinički psiholog, stručnjak za prehranu, predlaže da odredimo prioritete među namirnicama koje unosimo u organizam. Ona fokus stavlja na sljedeće pripravke:

Ljetni smoothieji: “Idealan smoothie na bazi banana, bogat vitaminom B, magnezijem i triptofanom, te zeleni smoothie od avokada (cink, magnezij, vitamin B, masne kiseline i tirozin s antistresnim svojstvima). Dodajte im notu đumbira koji je bogat cinkom, vitaminom B i triptofanom ”, predlaže Sandra.

Tikvice, chia ili sezamove sjemenke, za posipanje ljetnih salata su odličan izbor jer su bogate cinkom i omega 3.

Jedite hranu bogatu vitaminom B, magnezijem i, prije svega, omega 3, esencijalnom masnom kiselinom koju tijelo ne može samostalno stvoriti, a koja pojačava serotonin i melanin. I zato živjele srdele, crvena tuna. Ne zaboravljajući naravno ni esencijalni triptofan, aminokiselinsku preteču serotonina, prisutan u piletini, ribi, mahunarkama (grašak, leća, grah…).

Fermentirana hrana će posebno ugoditi crijevima koje zovu još i drugi mozak obložen neurotransmiterima. Kiseli krastavci, kiseli kupus, jogurti, smatra profesor Michel Le Joyeux hrana su sa kiselim “osmijehom”, koju posebno cijene dobro raspoloženi ljudi. Da bi osjetili njene efekte na hormone moramo ih konzumirati najmanje tri puta sedmično.

Jačanje endorfina

Da biste pojačali nivo endorfina ne trebate od mišića praviti mašine. Šest minuta brzog hodanja dnevno (ili 653 metra) može povećati naše endorfine za 30% i smanjiti negativne emocije – posebno hormon stresa kortizol. Zagrljaji su zastrašujući rezervoar oksitocina.

“Dvadeset drugi zagrljaj dovoljan je da dobijete dozu”, dodaje dr. Frédéric Saldmann, koji savjetuje da to učinite prije obroka zbog učinka suzbijanja apetita.

Što se tiče dopamina (hormona motivacije, užitka, uzbuđenja), možete ga probuditi izlaskom iz svoje zone udobnosti u istraživanje nepoznatih teritorija. Nova dokolica, nova zemlja? Vi birate. To se zove još i „Coolidgeov efekt“, ili stimulacija novitetima, savršenim pojačivačem dobrog raspoloženja. Zašto ne probati bolivudski ples naprimjer?

Meditacija za oslobađanje stresa

Prema psihologinji Jeanne Siaud-Facchin , meditacija ima očite i neslućene učinke na naš mozak. Dovoljno je da je izvodite dva puta sedmično tokom osam sedmica, i smanjit ćete nivo kortizola (hormona stresa) u krvi i potaknuti roizvodnju endorfina, serotonina i oksitocina. Mozak koji izlučuje endorfine i oksitocin dovest će do toga da ćete svakodnevno uživati i u malim stvarima koje volite.

Ptica ranoranilac

Kroz očni živac, svjetlost preko hipotalamusa povećava serotonin. Trebate provesti samo dva sata na jakom svjetlu da biste se osjećali u dobroj formi. Bonusi? Manje ćete biti gladni, bolje se koncentrirati i imati više memorije.

„Ranoranioci su također puno bolje raspoloženi od kasnoranilaca “, ističe profesor Lejoyeux.

Druženje s prijateljima

Jesu li društveni ljudi sretniji? Nesumnjivo. Zato jedva čekamo da se koncertne dvorane otvore, sva pozorišta prorade, kao i kina, te da se ponovo vidimo sa starim prijateljima, jer ne smijemo zaoraviti da umjetnost utiče na dvije moždane hemisfere, lijevu – racionalnost i desnu – emocija.

Ako znate kako se opustiti nekoliko minuta dnevno ispred slike naprimjer, snizit ćete adrenalin i potaknuti rast svojih neurona.

Foto credit: Pixabay

NAPIŠI KOMENTAR

nineteen − three =